Az lefestett üzemanyagtartályra még föl kell szerelni két fontos alkatrészt.Az egyik az üzemanyag szívó cső, ami egyben egy kis elektromos csap is.
Az üzemanyagtartály kapacitása 80 liter. Ebből normál körülmények között 73 litert lehet felhasználni. A maradék 7 liter biztonsági tartalékhoz egy kapcsoló segítségével lehet "hozzájutni".
Én is akkor jöttem rá, amikor szétszedtem, hogy a szerkezet egy tekercsből, és egy zárt csőben lévő mozgó részből áll. A mozgó rész egy kis golyót mozgat, ami elzárja a rövidebb csövet.
A szerkezetet szétszedtem a mozgórészt meg kelett járatni, majd ki is próbáltam 12 volttal működik, lehet hallani, ahogy a kis golyó nyit-zár.
A szelepet be is dobtam a helyére. A másik fontos szerkezet az üzemanyag szint jelző
Ez két részből áll, az egyik az úszó, ami mindig a benzin tetején úszik, fontos, hogy ne legyen lyukas a kis tartály, mert akkor elmerül a benzinben, és nem mutatja a szintet.
Az úszót vékony, de erős drót szerű anyag köti össze a tekercsházzal. A tekercs működése nagyon egyszerű. A tekercs hosszában csúszóérintkező fut, az úszó állásának függvényében.
Tehát a műszer a tekercsen lévő feszültségesést használja az üzemanyagszint megállapításához. Példa: teli tank esetén a csúszka a tekercs bemeneti oldalához van közel, így nincs feszültségesés, mert az áram nem halad át a tekercsen. A műszer megkapja a 12 voltot, teli tankot mutat. Fél tank esetén a csúszka kb a tekercs közepén áll. Így már van feszültség esés, és a műszer csak kb 6 voltot kap, igy a mutató fél tankot mutat. Elnézést, hogy nagyon belemerültem, de az elektromos rész közel áll hozzám. A tekercset szépen megtisztítottam, nem láttam rajta hibát.
Ezt az alkatrész is már csak be kell szerelmi a tankba. Ide különleges benzinálló tömítéseket készítettem. A tankot egyenlőre félre kell tenni, mert csak fényezés után fogom fölszerelni az autóra, de legalább egyben van!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése