2012. szeptember 25., kedd

Dinamó 1

Igen! Sajnos ezen a régi autón még nem generátor termeli az áramot, hanem dinamó. Tudjuk, hogy a dinamó kisebb teljesítményt tud, és alacsony fordulatszámnál (pl: alapjárat) szinte nem is termel áramot.  De mivel az autó eredeti állapotát szeretnénk visszaállítani, ezért csak az öreg dinamó életre keltése jöhet szóba.Megvizsgáltam a dinamót. A tengelye nehezen forgott, biztos csapágyas. Szét kell szedni.
 
Nehezen, de sikerült szétszedni, csak pár csavar bánta, mert eléggé be voltak rohadva.Kijött a forgórész is, de ekkor vettem észre, hogy az állórész tekercsével is gondok vannak.
 
Az állórész eredetileg mindig be van tekerve egy védő szalaggal, ami itt már több helyen el volt szakadva, és a forgórészhez is hozzáért. Nincs mese az állórész tekercseit is ki kell venni, és meg kell csinálni.
Nagyon nehezen jött ki a vasmag, ami a tekercset tartotta, a csavarokat ki kellett fúrni. A tekercsről letekertem a szakadt szalagot, de szigetelő szalaggal rögzíteni kellett, mert a tekercs azonnal kezdett szétesni. Mielőtt újra betekerem arra gondoltam adok neki egy friss lakkréteget, nehogy valahol valami áthúzás, vagy zárlat legyen.
Megkapta a lakkréteget, és be is tekertem új szövet szigetelő szalaggal. Remélem nem lesz vastag.
 
 
Közben a forgórészt is sikerült megtisztítani. A hűtőtárcsa ami a képen látszik horganyozva lett. Csapágyat kivételesen könnyen tudtam venni, mert 17mm X 40mm X 12mm-es kell bele. Nem hittem el, hogy nem colos! Háromszor mértem meg. A dinamó házát feketére festem, mert eredetileg is fekete volt. Össze kell rakni, és ki kell próbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése