2011. szeptember 20., kedd

A motor

Az autó szíve a hathengeres soros 3400 köbcentis motor, mely egy karburátorral 125 lóerős volt, remélem lesz is! Létezett dupla karburátoros modell is, az 150 lóerőt tudott. A motort szépen körbe lehet forgatni. Mivel az autóban csak 22.000 mérföld van ami megközelítőleg 35.000 kilométer egyelőre nem szeretném jobban szétszedni  egy próba indítás előtt.
A motor egy hegesztett állványra van felcsavarozva, amíg nem kerül be a helyére. A hengerfej is öntvényből készült és volt is vele egy kis gond. Sajnos két kipufogó tőcsavar bele volt törve a hengerfejbe.
Az egyik tőcsavarból csak egy centi volt letörve, arra rá tudtunk hegeszteni egy anyát, és szerencsére kijött!
A másik tőcsavar viszont tőbe volt letörve, azt fúrni kellett. Féltem a mutatványtól, de szerencsére az is kijött a menet sérülése nélkül.
A motoron természetesen whitworth meneteket használtak. Megfelelő méretű tőcsavart esztergályos készítette el. A whitworth menetből is kétfélét használtak az autón hála Istennek! Találkoztam sűrűbb, és ritkább menettel is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése