2013. május 22., szerda

Kerék, gumi

 
Most, hogy az autó bekerült a fényező műhelybe, szét kell szedni a kerekeit, mert természetesen a felnik is fényezve lesznek. A dolog mégsem ilyen egyszerű, mert a kocsit azért szeretnék ide.oda tologatni a fényezés előkészítése közben. Valahonnan kérni kéne kölcsön pár hónapra Armstrong Siddeley Sapphire kerekeket! Túl sok lehetőségem nincs, elindultam Székesfehérvárra Zoli barátomhoz! Szerencsére ő a felújítást csak pár hónap múlva kezdi, így tudott adni kölcsön 4 kereket!
 A saját kerekeimet levettem az autóról, és a kölcsön kerekeket tettem föl! A kerék cseréhez a gyári emelőt használtam, de nem volt tökéletes, mert mivel az autóban még nincs benne a motor, így nagyon magas! Alig érte el az emelő, téglát kellett alátenni! Mindegy, megoldottam, de nem 6-8 másodperc alatt, minnt az F1-ben.
 
 
Beszéltem Imre barátommal, a vezető szerelővel, hogy ha valamikor unatkozik le kéne szedni a felniről a gumit! Bepakoltam az 5 kereket ( 4 + pótkerék) a kocsiba, és irány a gumisműhely! Az öt kerék alig fért be a kocsiba, szétszedve még nagyobb helyet foglal majd.
 
 
A gumik aránylag könnyen lejöttek a felnikről, és a belső tömlők sem sérültek meg. Ez az autó eredeti gumija lehetett, és még a minta sincs nagyon elkopva. A probléma az oldalfalon lévő apró berepedések.
 
  
A felni 16-os. A gumi mérete, 650/16, illetve 670/16.  Sokat kerestem ilyen gumit az interneten, de nem túl nagy sikerrel. Még a magyarországi Dunlop, és Michlein képviselet se tudott segíteni, csak egy németországi kifejezetten veterán gumikkal foglalkozó cég címét adták meg, ahol lehet ilyen gumit vásárolni, rendelni. Az új gumiabroncs darabja mai árfolyamon kb 65.000ft. Ebből kéne 5 darab, plusz belső tömlő 5 darab, plusz postaköltség Németországból! Elég meredek, egyenlőre össze sem mertem adni a tételeket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ebből a típusból lehet vásárolni fehér falú gumit is, az még drágább! Szerencsére ezen az autón az 1955-ös Angliában  legtöbbször a fekete falu gumit használtak. A fehér falu gumi Amerikában volt nagyon népszerű.
 
 
Elvileg ezt a gumi méretet használták régen a Magyarországon "kedvelt" Zuk, és Nysa, kisáruszállítók is. Talán érdemes ezen a vonalon elindulni! Az Armstrong-ra nem szabad föltenni csak régi diagonál tömlős gumit! Egy sima mai peres 16-os radiál elrontaná az egész autó kinézetét, és az OT vizsgán is kinevetnének!
 
 
  Ezeket a felniket csiszolni, vagy homokszórni kell, közben körül kell nézni gumi ügyben! Ha nem kapok sehol értelmes áron új gumit, akkor esetleg meg lehetne próbálni az eredeti gumik felújítását,  újrafutózását? 

1 megjegyzés:

  1. Az újrafutózás a gumi oldalfalán lévő repedéseken nem segít, nekünk is ez a gondunk.
    A gumik profilmélysége bőven a határ fölött van de az oldalfala nagyon elöregedett, repedezett.

    üdv

    http://www.princessvandenplas.blogspot.hu/

    VálaszTörlés