2012. április 28., szombat

Motortartó bak

A hatalmas soros hathengeres motort három gumibak tartja. Elöl egy, hátul a váltónál kettő. A gumibakokat sajnos fel kell újítani, mert meg vannak lazulva. A gumibak tulajdonképpen két fém alkatrész közé préselt gumiból áll. A gumibaknak nagyon fontos szerepe van, hogy elnyelje a motor, és a futómű közötti rezgéseket, rázkódásokat, úgy, hogy közben mégis stabil erős kapcsolatban maradjanak az alkatrészek.
A három bak közül a bal felső sarokban lévő nagy van elöl a motornál. A két kisebb bakon motorral összecsavarozott váltó fekszik. A képen látszik, hogy a belső vas gyűrű is kiesett az egyikből. Ezeket újra kell önteni, nem lehet megragasztani vagy másként javítani. A gumi szilent gyártás nem egyszerű dolog! Az ember azt gondolná, hogy csak pontosan be kell állítani, és föntről be kell önteni egy csésze forró gumit :). Sajnos a dolog nem így működik. Mivel különleges méret eleve szerszámot kell készíteni a mutatványhoz. A szétszedett bak alkatrészeit meg kell tisztítani homokszórással, majd a megfelelő gumikeveréket föl kell melegíteni magas hőmérsékletre. A vulkanizálás során hatalmas, több tonnás préssel tolják be a forró gumit a fématkatrészek közé.
A szilent gyártást a Silentblock kft vállalta garanciával www.silentblock.hu . Hamar elkészültek a motortartó bakok, egy darabig nem lesz gond velük.

Most, hogy eltűnt az alváz a műhelyből, ideje a motorral foglalkozni egy kicsit. Mivel készítettem egy stabil motor indító állványt, és a motortartó bakok is elkészültek, valahogy föl kéne tenni a motort az állványra.


A művelet nem lesz egyszerű! Nagyon nehéz a motor, és a váltó. Talán a padláson van egy régi flasencug (láncos motoremelő) , de még valami stabil állvány is kell a mutatványhoz. Rá kell készülni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése