2012. július 17., kedd

Motor indító állvány 4

Be kell látni, hogy nálam a falsencugos megoldás nem működik! Mást kell kitalálni. Én egy hatalmas cégnél dolgozom, ahol van motor kiemelő zsiráf is, de nem valószínű, hogy el lehet hozni. Szerencsére a vezető szerelő Imre cégénél szintén van zsiráf, amit odaadnak éjszakára. Már csak el kéne hozni valahogy. Imrének van vonóhorga, csak egy utánfutót kell szerezni. Utánfutót könnyen és olcsón tudtunk bérelni Újpesten http://www.kolcsontaliga.hu/ . Munkaidő után 17 órától másnap reggel 8-ig el lehet hozni az utánfutót mindössze 1800ft-ért. El is hoztam aztán siettem a márkaszervízbe.


A zsiráf marha nehéz! Négyen tettük fel az utánfutóra. Pár kilométerre visszük, de jól le kell kötözni, mert nem szeretnénk benne lenni a híradóba.


Az úton nem volt semmi, és az utánfutóról levenni már könnyebb volt a zsiráfot. Mindjárt oda is toltuk a motor mellé, hogy kicsit barátkozzanak : ). A óriási zsiráf mellett eltörpül a hatalmas motor.


A zsiráf tulajdonképpen egy nagyon erős hidraulikus emelő, amihez lánccal szokták rögzíteni a motort. Mi is így tettünk, aztán óvatosan lehet emelni.


Ez a kép nagyon jó! Úgy néz ki, mintha föl akarna szállni a motor. A megemelés után lecsavaroztuk a motorról a régi állványt, és alátettük a motorindító állványt. Lassan, óvatosan centinként engedtük a motort az állványra.
Kicsit még kellett alakítani az állványon. Erre fel voltam készülve. Amikor az alváz a saját kerekein állt, megmértem pontosan a hosszirányú dőlésszögét, és úgy alakítottam ki az állványt. Azzal nem számoltam, hogy amikor minden súly (karosszéria, motor, ajtók, üvegek,stb) rajta van az alvázon, akkor megváltozik a dőlésszöge. Amikor először föltettük az állványra a motort legalább 8-10 centit dőlt előre. Hírtelen azt tudtuk csinálni, hogy levettük az állványról a gyári motortartó bakokat, ami pont 8 cm magas, és helyette csak sima lapos gumialátéteket tettünk. Egy pár perces próbára így is jó lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése