2012. július 11., szerda

Motor indító állvány 1

Fel szeretnék készülni arra a pár hónapra, amíg nem lesz nálam az alváz. Szerintem nem fogok unatkozni, mert akkor majd egy kicsit lehet foglalkozni a motorral. A motort egy kis hegesztett állvánnyal együtt kaptam, de ezen nem lehet elindítani, mert ahhoz gyenge, és az olajteknőt nem lehet föltenni. A másik gond, hogy valószínűleg az első indításkor csinálna a motor egy dupla szaltót az állvánnyal együtt!

Olyan állványt kellene készíteni, ami elbírja a motor, és a váltó hatalmas súlyát, és a gumi tartó bakok segítségével tudom fölfogatni az erőforrást.
Fölmentem a padlásra körülnézni, hátha van valami vasanyag.

Találtam valami öreg zártszelvényt, szerintem jó lesz. Az alvázról levettem a pontos méreteket, majd az anyagot gyorsan méretre vágtam. Pontosan elég volt, talán csak pár centis darabok estek le.

A váz megvan, és már így is stabilnak tűnik, de még egy kis merevítés kell, mert nagyon nehéz a motor a váltóval.

Nem sajnáltam a pálcát! Szerintem így a merevítésekkel már elég erős lett! A hátsó rész, amin a váltó ül, pont a zártszelvény vastagságával kell, hogy magasabb legyen. Így fog az állványon a motor vízszintesen feküdni.

Az állványon kifúrtam a lyukakat, ahova majd a motor tartó bakot kell csavarozni. Már csak adni kéne neki valami színt, hogy ne maradjon így. Találtam a műhelyben régi, döglött piros festéket. Hígító, keverés, azután már fújtam is!


Marha jól néz ki! Nem akarok dicsekedni, de nagyon komoly lett az állvány! Szerintem neves angol veterán restaurátor műhelyek fogják tőlem néha kölcsön kérni hétvégére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése