2011. október 25., kedd

Furnérozás

Alaposan utánanéztem neten a furnérozásnak. Olvastam blogokat róla, valakinek sikerült, valakinek nem. Az ajtóborításokat előkészítettem, lecsiszoltam mind a négyet egyformára.
Megfordult a fejemben, hogy mi lenne ha furnér nélkül megkapná a színt, meg a lakkot, aztán viszonthallásra, de azzal megváltoztatnám az autó eredeti belső kinézetét, és azt nem szeretném. Az autó OT vizsgára készül, ezért a lehető legnagyobb százalékban vissza kell állítani az eredeti állapotot. Még ha esetleg nem is lenne feltünő a különbség, én tudnám és mindig zavarna!


Kaptam az eredetivel egyező mintázatú vöröses fúrnért a XIII. kerület Visegrádi utcában közel a körúthoz. Méretre vágtam, talán egy kicsit inkább nagyobra. Mind a két felületet bekentem palma ragasztóval, majd hagytam kicsit száradni ahogy olvastam. Mikor a ragasztó majdnem megszáradt pontosan ráhelyeztem a furnért a fára, és az asztalosszorítókat kajakra meghúztam!


A szorításhoz felhasználtam az összes asztalosszorítómat, sőt még egy nagyobb francia kulcs is bejátszott. Megfelelően erős sik asztalt a konyhában találtam. Lehet, hogy hamarabb el lehetett volna engedni, de én este megszorítottam, és másnap mikor hazaértem munkából öt körül, akkor vettem le a szorítókat. A négy darab ajtóborítás fúrnérozása így négy napig tartott. Feleségem rettenetesen örült : )!
Nem szeretnék dicsekedni, vagy hősködni, de szerintem eszméletlen jó lett. Nem tudom a kép mennyire adja vissza, de a felület teljesen sima, és szép. Mivel egy pár miliméterrel nagyobbra hagytam a furnért óvatosan egybe kell csiszolni a fával, és ki kell kevertetni valahol olyan színű pácot, ami megegyezik a műszerfal eredeti színével. Úgy érzem ezzel már nem lehet gond. Pácolás, és lakkozás elött ez valahogy így nézhetett ki az Armstrong Siddeley Motors Ltd gyárban -is


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése