2011. november 8., kedd

A kormánymű

 

A kormányművet letisztított, lefestett állapotban vettem át. Ettől függetlenül majd szétszedem, mert nem tudom, hogy a tömítések, vagy esetleg a csapágy milyen állapotú, lett-e cserélve? Minden alkatrésszel talán túl sokat is foglalkozom pontosan azért, mert rémálmom, hogy mikor elkészül az autó, akkor derül ki, valami nem működik, vagy valahonnan folyni kezd az olaj. Most nagyon könnyű minden darabot alaposan átnézni, javítani, cserélni, de amikor már be van építve az autóba, és onnan kell kibányászni az gáz!

A kormányzás további fontos alkatrészei a kormánypálcák, és a gömbcsuklók. A gömbcsuklók nem lötyögnek, nem kopottak. Meg lettek tisztítva, és petróleumba kimosva.Szerintem nem lesz velük gond, de ha mégis tudok szerezni újat, könnyen cserélhetők. A kormánypálcák horganyozva lettek.


A központi kormány segédkarban függőlegesen egy tengely van, amelybe furatok is vannak, hogy a kenőzsír eljusson minden súrlódó alkatrészéhez. A szerkezethez esztergályossal kellett gyártani két darab bronz hézagoló alátétet, amely minimálisra csökkenti a kopás lehetőségét. Olyan rafinált vagyok, hogy mindjárt négyet csináltattam, legyen tartalék!
Úgy örültem az elkészült kormánykarnak, hogy rögtön föl is csavaroztam az alvázra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése