2012. január 8., vasárnap

Króm

Az autón, mint a régi járgányokon általában elég sok a krómozott alkatrész. Az ablakok keretei, a belső és külső kilincsek, a lámpák keretei, a dísztárcsák, a hűtőrács, a szobor, és természetesen az első és hátsó lökhárítók. Jó lett volna, ha a lökhárítókat csak át kellett volna törölni egy ronggyal, de sajnos nem így van. Az első lökhárító még lyukas is pár helyen.
 Ezeket sajnos tuti hogy újra kell krómozni. A lökhárítók krómozása nem olcsó mulatság. Olvastam fórumokon, hogy csúnyán el is lehet szúrni, ha rossz helyre viszed. Interneten kértem árajánlatokat, sajnos 60-70 ezer forintos darab áron vállalják, plusz 6 ezer forint darabja a lökhárító babák krómozásának.
A hűtőrácson is vannak komoly hibák, amiket szerintem újrakrómozás nélkül nem lehet eltüntetni. A hűtőrácsnak, és a lökhárítóknak csillognia kell! Ez az autó arca
Azért vannak olyan alkatrészek is, amelyek aránylag jó állapotban vannak. Ezek főleg a belső kilincsek, ablaktekerők. Sajnos ezekben az időkben kezdték el használni az autóiparban a spiátert. A spiáter cink-alumínium ötvözet, kismértékű réz adagolással, amit a szilárdság javítása érdekében adnak hozzá. A „rézcseppek” elkülönülnek az alumíniumtól, mint a betontól a vas. Ennek következtében egy idő után lyukacsos lesz, szinte saját magától felrobban az anyag. Az autó legszebb dísze a szobor. Sajnos szintén lyukacsos lett, pont a száján is van egy herpesz méretű lyuk.
De miért pont egy repülő szfinx az autó dísze?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése