Igen! Az autó fékrendszere 1955-ben már kapott szervó rásegítést. A "hidro-vakum-servo" rendszert valamikor 1954-55-ben kezdték szériafelszerelésként építeni az Armstrong Siddeley autókba. A szerkezetet mindenképpen szét akartam szedni, hogy megnézzem mi van benne! A szerkezet egész jól nézett ki, mert a levegő rásegítő teste alumíniumból készült, így nem rozsdásodott. Mindenképpen szét kell szedni a biztonságos működés érdekében, a fékkel nem lehet játszani!
Amikor a szerkezet alját leszereltem, az egész rendszer szétugrott! Kb 2 centire repült el az alsó záró lemez a fejemtől. Bevallom nem számítottam rá, hogy ilyen erős rugó rejtőzik a szerkezet belsejében, mely három kicsi csavar eltávolítása után szinte robban! Belül azért volt rozsda is!
Miután a hatalmas rugó kiugrott a helyéről, egy vékony réz lemez került elő a szerkezetből! Látszik, hogy komoly tisztítást igényel majd a szerkezet, ahhoz, hogy utána biztonsággal tudjon működni a rásegítő. Vajon milyen kincsek kerülnek még elő?
A réz lemez alól egy bőr tömítő "tányér" került elő. Tulajdonképpen ez a bőr tömítés dugattyúként mozog az alumínium henger házban, és a szerkezet a motor szívó hatását használja fel, hogy segítsen nekünk a fékezésben. Elvileg a bőr jó állapotú.
Miután a hatalmas rugó kiugrott a helyéről, egy vékony réz lemez került elő a szerkezetből! Látszik, hogy komoly tisztítást igényel majd a szerkezet, ahhoz, hogy utána biztonsággal tudjon működni a rásegítő. Vajon milyen kincsek kerülnek még elő?
A réz lemez alól egy bőr tömítő "tányér" került elő. Tulajdonképpen ez a bőr tömítés dugattyúként mozog az alumínium henger házban, és a szerkezet a motor szívó hatását használja fel, hogy segítsen nekünk a fékezésben. Elvileg a bőr jó állapotú.
A szerkezet alkatrészeit tisztítani,horganyozni, festeni kell összerakás előtt. Ha a vákumos részt elkészül, még foglalkozni kell az "olajos" oldallal is! Ugyanis a motor szívó hatását felhasználó szerkezet egy acél rúd segítségével közvetlenül egy olaj karmantyút nyom meg a fékrendszerben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése