2012. május 9., szerda

Váltó 1

Az autónak négy sebességes szinkronizált váltója van. 1955-ben a Sapphire modellt már lehetett rendelni fél automata, valamint teljesen automata váltóval is. Úgy gondoltam, hogy mivel az autó keveset futott a váltót nem szedem szét. A váltó meg lett tisztítva, le lett festve.


A váltó elején, és végén található szimeringet természetesen ki kell cserélni, hogy ne legyen később olajfolyás.


Hogy biztos ne legyen szivárgás a tömítéseket is cserélni kell. A két szimeringből amit rendeltem az egyik megérkezett! Gyorsan tegyük a helyére. Pofon egyszerű. Az új szimeringet a helyére tesszük, majd óvatosan


egy azonos átmérőjű csővel a helyére ütjük. A művelet sikerült, a tömítés mindkét oldalát megkenem, azután föl lehet tenni ez egészet a helyére. Az első szimeringet sikerült kicserélni. Sajnálom, hogy a hátsó még nem érkezett meg, mert akkor azt is gyorsan ki tudnám cserélni.


 Az egész munka pont azért húzódik el nagyon, mert mindig várni kell valamire. Bármit csinálok, mindenhez hiányzik egy alkatrész, amit meg kell rendelni, le kell gyártani, horganyozni kell stb. ami miatt nem tudom befejezni. Ha most hírtelen minden alkatrész meglenne, 1-2 hét alatt össze lehetne dobni a kocsit, mint ahogy a tévében csinálják!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése