A váltó rendben van, szeretném összeszerelni a motorral, de előtte még a motorra föl kell szerelni a kuplungház másik felét, a lendkereket, és a kuplungszerkezetet a tárcsával.
Első lépés, a kuplungház másik felét föl kell szerelni a motorra. Itt gondoskodni kell a tömítésről. Érdekes, hogy itt hátul a főtengely kihajtásnál nincs szimering, hanem labirint tömitéses megoldást használak.
A kuplungházat sikerült föltenni, nem nagy kaland, 10 csavar fogja föl a motorra az aluminium házat.
Következik a lendkerék, aminek mint tudjuk fontos szerepe van a motor egyenletes járásában, a kuplungtárcsára, és egyben a kuplungszerkezetre itt adja át a motor a forgó mozgását, valamint a külső peremén található fogazás segítségével indítja a motort az önindító fogaskereke.
Ezt is dobjuk föl a helyére.
A lendkereket hat csavar fogja a főtengelyhez. A csavarokhoz csavarrögzítő ragasztót használtam, mert ez nem lazulhat meg menet közben.
A lendkerékre szintén hat csavarral kell fölfogatni a kuplungszerkezetet, de közben már a kuplungtárcsát is be kell alá helyezni.
A kuplungtárcsa két oldala nem teljesen egyforma, gondolkodtam rajta, hogy tegyem föl, de az egyik oldalán szerencsére találtam egy halvány, kopott feliratot " FLYHEEL SIDE".Utána néztem,ez azt jelenti lendkerék felőli oldal. Így könnyű!
Ezekkel az alkatrészekkel legalább 25 kilót föltettem az amúgy is nehéz motorra.
A kuplungtárcsa két oldala nem teljesen egyforma, gondolkodtam rajta, hogy tegyem föl, de az egyik oldalán szerencsére találtam egy halvány, kopott feliratot " FLYHEEL SIDE".Utána néztem,ez azt jelenti lendkerék felőli oldal. Így könnyű!
Ezekkel az alkatrészekkel legalább 25 kilót föltettem az amúgy is nehéz motorra.
Annyira belejöttem, hogy itt most nem tudom abbahagyni. Sajnos pont egyedül vagyok, nincs segítségem, de valahogy fölteszem a váltót. Föltettem egy kisebb guruló állványra, úgy, hogy egy magasságba legyen a motorral.
Nagyon komoly a csatlakozás pillanata, mint amikor az Apolló 18 csatlakozott a Szojuz 19 űrhajóhoz
Az Apollo–Szojuz-program egy amerikai-szovjet közös űrrepülési program. 1975-ben Föld körüli pályán összekapcsolódott az amerikai Apollo–18 és a szovjet Szojuz–19 űrhajó. Ez volt az első kísérleti nemzetközi űrállomás, amelynek fedélzetén két szovjet és három amerikai űrhajós két napig dolgozott. Az Apollo és a Szojuz közös repülése egyben az Egyesült Államok és a Szovjetunió közti űrverseny jelképes lezárását is jelentette.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése