2012. november 13., kedd

Oldalablak

 
Az autónak mind a négy oldalablakát kézzel le lehet tekerni, sőt! 1955-ben már lehetett rendelni az autót elektromos ablakemelővel. Egyenlőre az ablak marad kézi hajtányos.
 
 
Az oldalablakok alján egy vezetősín van. Az üveg egy gumiprofillal együtt van belenyomva a vas vezetősínbe. A sín rozsdás, a gumi el van porladva. Kaptam új gumiprofilt, de ahhoz hogy kicseréljem le kell feszegetni a rozsdás sínt az üvegről. Elég félelmetes!
 
 
Hála Istennek le tudtam ütögetni a síneket az üvegekről, és nem tört el egyik sem! Nagyon meredek volt a dolog. Ahogy vízszintesen a kalapácsot ráfektettem az üvegre, és elkezdtem kalapálni.... ha eltört volna... ne is beszéljünk róla. Szépen lekezeltem, és lefestettem a sineket.
 
 
Az üveget megtisztítottam, és előkészítettem az új gumikédert az összerakásra. Le kell vágni a megfelelő méretre. A gumikéder eredetileg tovább ér a sínnél, majdnem az üveg széléig.
 
 
Az ablakot sikerült összerakni. Hamar rájöttem, hogy ha a gumiprofilt egy kis szilikonnal megfújom könnyen bemegy a helyére. Egy gumiszőnyegen gumi kalapáccsal ütöttem össze az ablakot.
 

Sikerült mind a négy ablakot beilleszteni a vezetősínbe.Jól néz ki, stabil, és az új gumi nem engedi majd be a nedvességet. Érdekes, most vettem észre, hogy az üvegnek van egy nagyon halvány zöld színe. Nem tudtam, hogy ebben az időben már használtak egy enyhe színezést az autó üvegek gyártásánál! Mondjuk attól is függ a dolog, hogy milyen autóról beszélünk! Például ha visszaemlékszem apám Wartburg-jára, azt 1984-ben is totál fehér üvegablakkal gyártották.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése