A bal hátsó sárvédőn található az üzemanyag beömlő nyílás. Ezen a kerékíven rengeteg munka van.
A nyílás alján volt két kis lemezk egy-egy lyukkal. Biztos valami kis gumi ütköző volt oda bepattintva, hogy az ajtó finoman záródjon.
Ezen az elemen nem csak az üzemanyag beömlőnél volt probléma, hanem, mint látjuk a kerékív alja is eléggé lyukas. Innen is komoly darabot kell kivágni. A kerékről menet közben fölcsapódó kövek tönkretették az alváz, és festékréteget, és a fölcsapódott sár is megállt az ív alján. Ha most ki lesz javítva szeretném megvédeni a lemezt valami alvázvédővel, mert a sima fényezést megint hamar tönkreteszik a felpattanó kövek.
Azt, hogy lehet-e használni valamiféle alvázvédő szert a kerékjáratok belső felén, egyeztetnem kell az OT minősítést végző bizottsággal. Az autó nem lesz napi használatban, de nem is egy múzeumban fog állni, így szerintem mindenképpen meg kell védenem ezeket a karosszéria elemeket. A mostani autók kivétel nélkül műanyag sárvédő ívvel vannak szerelve, ami megvédi a kerékívet a kőfelverődésektől.Arra is emlékszem, amikor a 80-as években hatalmas üzlet volt az utólagosan fölszerelhető műanyag ív ( Lada, Skoda stb) Én biztos nem szerelhetek föl műanyag ívet, de nem is akarok, úgyhogy marad valami féle alvázvédő.
A kerékív minden hibája ki lett javítva, fölkerült a helyére. Az üzemanyag beömlő részt újra el kellett készíteni, mert az eredeti menthetetlen volt, és így néz ki tökéletesen.
Közben fölkerültek az ajtók is. A kerékívhez még tartozik egy lemez, amit ha felteszünk szinte teljesen el fogja takarni a hátsó kereket. Az a lemez még nincs kész, el van fogyva csúnyán az alja. Az egyenlőre hiányzó keréktakaró lemezt elvileg csak két csavar fogja, és így nagyon könnyű leszedni. Erre azért van szükség, mert defekt esetén az út szélén hamar le lehet szedni a takaró lemezt, és így könnyen ki lehet cserélni a lyukas kereket.
A másik oldal már hamarabb elkészült, ott is ugyanaz volt a helyzet, de szerencsére ezen az oldalon üzemanyag beömlő nem volt! Érdekes, hogy kerülnek föl az elemek az alvázra, és még mindig nagyon magas az autó. Lehet, hogy csak akkor látjuk meg az eredeti magasságot, amikor a súlyos motor belekerül a helyére, és én is beülök! :).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése