2012. február 27., hétfő

Hátsó tengely 1

A diferenciálmű jó állapotúnak tűnik. Mivel az autó keveset futott a fogaskerekek, és a bolygómű nem kopott. A szimeringeket természetesen cserélni kell, valamint úgy döntöttem, hogy a külső csapágyakat is kicserélem.
A diferenciálműnek olajos kenése van, viszont a olajtól a külső csapágyat egy szimering zárja el, mert a csapágy kenését már zsírral oldották meg. Ahhoz, hogy a csapágyat, és a mögötte lévő szimeringet  ki tudjam venni ki kell húzni a féltengelyt.
Beszéltem profikkal, azt mondták, hogy a féltengely kiszedéséhez készíteni kell egy speciális szerszámot.
A szerszám elkészült! Felhasználtam hozzá Opel-om régi első féktárcsáját, amin az Armstrong hátsó kerékagyának osztókörével megegyező 5  lyukat fúrtam. Laposvasból hajtottam távtartót amit ráhegesztettem, hogy a féltengely és a kerékcsavar felszereléskor elférjen. A szerszám része még egy súly (sárga) ami egy menetesszáron csúszik. A menetesszár végén anya van alátéttel, aminek a súly nekiütközik, és így szépen kihúzza a féltengelyt.Ez így nagyon jól hangzik, de nézzük meg élőben hogy működik!

A féltengelyre felszereltem a saját kerékagyát a saját csavarjával.A spéci szerszámot 5 darab csavarral rögzítettem, így már az egész féltengelyhez. Már csak annyi a feladat, hogy a sárga súlynak jó lendületet kell adni kifelé, hogy kihúzza a  féltengelyt.
Először kicsit gondolkodott, aztán végül kijött a féltengely

Azután előkerült a keresett szimering is. Levettem a pontos méreteket, amik természetesen colosak, és elmentem kedvenc csapágy és szimering boltomba http://www.germalex.hu/  . Természetesen ezeket a ritka méreteket nem tudták levenni a polcról, így meg kellett rendelni azokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése